fredag 7 maj 2010

Dolda Hål i Tiden!

Alla inbitna Öringjägare nynnar på samma mantra "En gnutta tur, hitta platsen och finn Luckan i tiden" Det kan vara skillnaden på framgång eller total tomhet.
Förvirrat i en grå hård massa har jag irrat runt i jakten på skimmer i vardagen utan att ens vara nära. -Något är fel! Så låter det längs med betongmurens storstadsbröder och jag är inte sen att hålla med. Något är annorlunda! Besorna lyser med sin frånvaro, dom brukar ge lite gung i mellanperioderna.
Endast sporadiska rapporter dyker upp om en o annan lillblanking och lagom-mått fisk i storstadsurret. Alla jagar vi från partärer, getton, kajkanter och trappor. Men inget vettigt vill egentligast bita i.

I ren hopplöshet ger jag mig av till ett "mindre hett" betongunderlag för att ""vad spelar det för roll" mentaliteten har tagit över mig. Plötsligt...en spricka i betongen, en lucka i tiden, på rätt plats vid rätt tillfälle. Timmar o åter timmar av oändligt många kast ger 15 minuter strålande fiske. Tänk att så lite kan göra så mycket. Dessa fantastiska fiskar, man kan bara älska dom och hata dom öm som sides.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

5 kommentarer:

Jonas sa...

Bra där! snyggt jobbat, alla som fiskar HÖ vet att belöningen kommer bara man behåller fokus.

Hatten av!

Herr D sa...

Tack Jonas,
Det gäller att bita ihop och stånga vidare, aldrig ge upp även fast det känns lönlöst många gånger :-)

Jarkko Pykilä sa...

Fina havsöringar du har fått Herr D :D

Micke.S sa...

Ja det gäller att ligga i,bra jobbat!

Herr D sa...

Tackar, Jarkko o Micke!