torsdag 9 oktober 2014

En lucka i molnen!

Jag har lyckats ta mig tillbaka till min Oas för rekreation och återhämtning.
Nu står jag vid strandkanten och kommer mig inte riktigt för att stolpa ner i vattnet. Jag väntar på något....vad vet jag inte riktigt, men känslan är inte som den brukar vara.
Normalt hinner jag knappt få i mig frukost innan jag står utvadad, nu har visarna på uret nästan blivit lunch.Ivern har inte brunnit i mig lika hårt på sista tiden och det kan nog bero på många olika saker. Men det kan vi ta vid ett senare tillfälle.
 Det hänger ett grått draperi över Östersjön. En lite raggare biter på, viftar runt och hoppar loss. Jag har bestämt mig för att köra hullinglöst. Det stryker runt mycket lekfisk den här tiden. 
En glugg i molnen tillåter solen att bryta fram en kort stund. Om det är just det som får den stridbara silvertonade torpeden att bita kan ingen svara på men fart blir det på pallkanten.

Dagen smiter som vanligt förbi bakom ryggen medans det skvätter lite här och där av olika nyanser när en helt otippad farkost dyker upp mitt framför snoken på mig. En båt! Vem fiskar från båt på Gotland?
Det visar sig vara ett par Letter som även de söker lite luckor i tillvaron för rekreation.
 Ja varför inte, Kan erkänna att vi diskuterat detsamma vid olika tillfällen. Allt är möjligt!
Imorgon drar jag till nya outforskade Pallkanter.

Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!





Inga kommentarer: