söndag 19 oktober 2014

Ofrivillig tvång !

Den sista Heksen i min favoritfärg sitter som berget i kalken. Inte bara färgen utan även vikten 24g börjar gapa tom i boxen. Minspel och svordomar, linan slakar och det blir sådär tråkigt lätt att ta hem det som finn kvar av utanför rullen.

Jag vet att det förmodligen går lika bra med Vicke/Gladsax och diverse andra beten men det känns inte lika bra. Jag blir mer eller mindre tvingad att frilansa i boxen med varierat resultat. Visst följer fisk efter, de petar och smånafsar men ingen vill riktigt bita i. 
Jag hittar en gammal vit/mossgrön Heksen i ett lönnfack i väskan. Glädjen höjs ett snäpp, färgen är dock inte min favorit men det får bli som det blir, det är dock en Heksen. Ett kast räcker......hur är det möjligt? Det är med den absolut största sannolikhet en brutal slump men det är dessa tillfällen som grundar en djup tro för sina favoritbeten.  

Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

 

Inga kommentarer: