måndag 27 juli 2009

Nyfunnen Harmoni !

Små cumulusmoln av mygg och knott trilskas framför min näsa och mun. Solen trycker igenom sina tidiga strålar genom lövverket, det är tidigt! Nyköping har inte vaknat till från semestertöcknet och Ån flyter sakta men bestämt runt mina ben.

Lusten har inte riktigt infunnit sig på ett tag. Det har varit många intryck att smälta efter resan över Atlanten. Inget fiske hans det med, om man inte räknar pimpla öl förstås, napp varje gång! Jaja, USA ligger ju kvar, nästa gång så vet man mer. Det kallas rekning på fackspråk säger de lärda.
Tankar och funderingar försvinner i ett poff...! Något lever i andra änden av linan.
-Äntligen! Hostar jag silande mygg mellan tänderna. Men det skall visa sig att det inte är en välnärd Öring eller lekglad Lax som avbryter mitt stilla flummande.
Jag fortsätter min mantra men staden börjar vakna till liv igen. En Öring kliver av innan jag bestämmer mig för att dagen har gett mig ny energi.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!


2 kommentarer:

Magnus sa...

Jag har varit orolig för dig D... Nu ser jag ju att du är på banan igen! Synd på den avklivne öringen, men nästa gång får du kyssa dess slemmiga yta och tacka för kampen ordentligt i skär Gunnar Westrin-anda... ;)

Herr D sa...

Ingen fara Magnus, Nog har jag varit ute på äventyr men inte haft så mycket att berätta, tycker jag. Tappade även en fin Öring igår i strömmen men snart så sitter den där ;-) Skit fiske på dig.