torsdag 2 maj 2013

Plötslig Explosion!

Ett sista kast sen går jag vidare....
Ett sista kast, det var det som avgjorde. Duns! En svårdefinierad stöt fortplantar sig från krokspets till korkhandtag. Brytande vågor brukar trycka till på det viset om du har spunnen lina som suger åt sig vatten.

Photo by Kent
Men något väcker min misstanke och blicken fångar en U-format böjd Öring mitt i ett vågbryt. Bet han verkligen? Jag lyfter spöt och en tung och slingrig kamp påbörjas. En mycket vacker ÖringsHane får gå åter i det fria och läka sina fenor efter höstens lite heta åbestyr.

Något händer mitt på dagen, det fullkomligt exploderar med neopren och goretex längs kusten. Vi som känt oss något sånär ensliga i 3 dagar. Nu finns De överallt! De förresten, vi är ju egentligast en del av den främmande skaran men ändå. Var vi än styr vår kosa så ser vi solglasögonbeprydda mössmonster innanför varje vindruta vi passerar.

Det gäller att vara uppe med tuppen imorrn om man skall vara först på plan :-)
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

Inga kommentarer: