söndag 8 oktober 2017

En dag, tre kast!

Tänk om man visste, visste vart man skulle vara och vid vilken tidpunkt. Skulle det vara lika roligt då?
En välnärd Öring biter långt ut i vågsvallet. Då jag lägger den på sidan för att ta bort kroken anar jag en knäckt ryggfena, jag sneglar ner och ser att det är en fenklippt Stockholmare. Jahaja...du får följa med mig till fastlander resonerar jag.




Jag stegar ut i vattnet igen, samma område. I det andra kastet biter det på igen.....Ha! Trumpetar jag ut högt. Ska det vara så svårt.....en hel dag, hit och dit och så är det här ni är!
Ett lekfärjat krutpacket vill inte hanteras utan en rejäl fajt. Jag uppskattar den till ca 4kg innan den får simma ut i vågorna igen.  





Hur många kast gör man på en dag tro.....vet inte, men det borde räcka med tre!
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

Inga kommentarer: