söndag 12 oktober 2008

Af Chapman!

Nu sitter en tung gam på min axel igen, han hackar ihärdigt in mitt misslyckade fiskapass långt in bakom skallbenet, han vill vara säker på att jag inte glömmer.......glömmer gör jag inte! Jag kommer nog ihåg alla bomturer lika väl som de lyckade om jag tänker efter, men jag vill inte tänka efter....skulle jag det, ja då tappade jag nog suget helt efter jakten på vår oberäkneliga vän klädd i silver. Efter mången km längs kusten så hamnar jag som vanligt i B3-träsket i hopp om att en blank letat sig in till stan för en shoppingrunda, men nej....inte så mycket som ett drag i flugan. Nyrenoverad ligger hon där Af Chapman, upplyst och vacker. En Öring vakar vid sidan om ankarkättingen en annan hoppar mitt framför snoken på mig. Ja va ska man säga, retas ni bara, jag ska nog knipa en av er vad det lider.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, du brukar väl inte gå och dras med det fula namnet så värst länge=)

Herr D sa...

Det får vi verkligen hoppas att jag slipper Jari..

Anonym sa...

"Turen följer den duglige" eller hur lyder ordspråket... Jaja du hade i alla fall en vacker skuta att vila ögonen på.

Herr D sa...

Ja och sol hela dagen! Så man skall väl inte klaga ändå, det finns dom som har det värre ;-)

Anonym sa...

Det är klart att dom retas, men trägen vinner som man brukar säga och jag tror att det stämmer för annars hade jag nog slutat med fiske för länge sen.
/Micke.S

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.