fredag 31 oktober 2008

I morgon är en annan dag!

Svetten rinner efter ryggraden då fisken trycker till i en rusning så jag tappar fotfästen för en sekund…….nä det är inte svett och inte någon fisk heller, det är Vätterns raseri som sköljer över oss….en våg kastar sig över min vapendragare Tedden som bara kan huka sig och hoppas på att han inte dras med ner i vattnet. Satan, skall det alltid bli storm då vi ger oss ut på äventyr? Det spelar ingen roll när, var, hur eller i vilken världsdel vi befinner oss …..stormen tycks följa oss som en utsvulten byracka efter att lass med Pedigree pal. Ett nytt kast, jag tar i så mycket jag orkar men kastdobben landar bara fjuttiga 20 meter ut, men linbågen har jag 10 meter bakom mig?? Det är bara att ge upp, kanske kan vi få till det bakom piren där vi skall husera över helgen, vad vi vet har ingen Lax någonsin bitit på där men det sista som överger en fiskare är ju hoppet. Väl på plats inser vi det hopplösa i vår jakt på Laxen för dagen. I morgon är en annan dag.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Aj då, det där såg inte så kul ut. Hoppas att det lugnade ner sig...Klarade ni er från snön? Här var ca 1dm snö när jag slog upp ögonen i går morse, och i morse var det -6 och sol...
Vi hörs /Micke.S

Anonym sa...

Huj, det där känns som om man har varit med om förr... Hoppas att ni köpte med ordentligt med körv den här gången!

Herr D sa...

Snön klarade vi oss ifrån faktiskt Micke men inte mycket mer den dagen ;-)

Pelle din tratthatt, du skulle varit med, du kan ju det här vädret du med, o både körv och malt fanns det ;-)

Anonym sa...

fy fan för såna dagar... hade det slagit på ett par goa laxar så är det ju klart värt det... men sådana bompass när det känns som vatten, vind och allt annat i världen hatar dig som person är ingen höjdare! Bättre lycka nästa gång! Skitfiske!!!

Herr D sa...

precis så kändes det ;-)
Skitfiske!

Mattias sa...

Jag hade det varmare på Aruba =) Var tom tvungen att använda solskydd...

Herr D sa...

Somliga har det bra ;-)