måndag 16 januari 2012

Kirurgiskt finlir!

Dag 2 ger mig ännu en procentuell träffpunkt. Även denna gång är det två småttingar som gapar efter mycket. De måste ha ett stort knippe hybris dessa små Öringar. Vid första anblicken ser det inte ut att bli svårt att knäppa loss den kaxiga krabaten. Men när jag tar tag i draget och vänder honom blir jag lite missmodig.
Hur i allsin dar har han lyckats få in kroken på detta vis? Jag får låta han vila på sidan medans alla tänkbara kirurgiska precisionsverktyg plockas fram. Det är svårt att säga åt öringen att ligga still då man vill ha lite lugn och ro på operationsbordet. På något outgrundligt sätt knixar han till så kroken lossnar så pass att jag kan få loss den utan att skada ögat.

Inget blod, inga slamsor. Skön känsla! Jag hade inte mycket hopp om denna lilling från början.
Det verkar som det finns en del småöring runt kusterna, vart är de stora kan undras....ja, när man står och sneglar ut över havet så inser man.

Så mycket vatten så lite tid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Herr D!

Hur har fiske året börjat för dig?

Ha det gött och skitfiske :) // Jarkko FlugFiskeSnack

Anonym sa...

Huj Grizzly-Kungen.
Trevliga bilder och betraktelser.
Du får vara lycklig du som har öppet vatten. Här är det "locket på".

Tedden

Herr D sa...

Halloj Jarkko!
Det har börjat bra måsta jag säga, över förväntning till och med, vi får se om det håller i sig, Såg att du drog en riktig pajsare på fluga ochså Grattis!Ha det!

Tedden, jag är som sagt glad att det går att jaga Öring fortfarande, vill helst inte ha någon is på havet alls....ut och borra du ;-)