söndag 15 juni 2008

Simfötter, knott och blöt röv!

I flytringen glider jag ljudlöst fram på Nävsjöns lugna vatten, 45:orna är laddade med formpressade polymerer. En och annan Regnbåge bryter ytan i det 20 gradiga vattnet men ingen vill smaka på Boobiesen i dag. Som backup sitter Beastmastern surrad på sidan om ringen. Det känns lite skumt i röva.....guppar och vrider lite på mig och misstänker en läcka, Satan....paddlar in till stranden och blir övertygad när jag trär ner handen i byssera.....dyngblöt. Bannelse, bara att packa ihop ringen, byta innerbrallor och begränsa mig till knähögt vatten. Lagom som jag ska bjussa bågen på en ny omgång öppnar sig himlen i fullt raseri, vindökning med 200% och tokregn....jaja vad gör välan det jag har ju gås-tex på mig.
Mitt under det värsta vädret då flugspöt får vila så bjuder en Båge upp till fajt. Beastmastern tyglar snart fisken som kan håvas utan drama. Då solen åter kikar fram och vinden mojnar kommer en familj med riktiga simmfötter patrullerande. De har varit på äventyr i skogen och strosar lite vinglandes ner till det mer lätthanterliga elementet vatten.
Ja, sen kom nästa plågoande, ingen vind innebär knott.....djävulskt med knott, in i alla öppningar de kan hitta på kroppen ska di......Nä nu får det vara bra. Dags att fara upp till tjockhult igen för lite knegande.
Snart smäller det / Mos

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe ja vissa dagar är värre än andra!

Anonym sa...

Tjena.
Vad har hänt? Inget skrivande/fiskande på flera dagar..
Limma igen byxarslet på vadarna och ge dig ut i badankan!

Kan meddela att jag tog en tur till Västerdalälven vilket resulterade i en Harrstackare på 35.Fisket var trögt till att börja men,men blev bättre när Danica började svärma.
Njaaa,kanske man skulledra på sig rustningen och kliva ut för en fluggädda. Så får det bli.

Kämpa
/Ted

Herr D sa...

Jaja Ted!
En jobbar ju på det, Var ute både i lördags och idag, segt fiske kan en säj! OCh vet du vad, Styv kuling så klart...
Kämpa Gädduschling du ....