torsdag 2 april 2009

Almost there !

I tankarna har jag varit på plats länge. Varje kväll innan John Blund grusat mina ögon har jag placerat kasten med precision över pallens hålor och undervattensöar. Linor har stramat i och tunga fajter har utspelats om och om igen.
Tekniker har finslipats, nya platser uppdagats men varje morgon har jag vaknat i min egen säng.

Om endast sex dagar vandrar jag åter i min verklighets dröm, på plats, åter nötande uråldrig kalksten under sulorna. Kommer det att strama i, vrida, dansa i bränningar och sjunga i en fiskares hjärta?
Jag och min fiskebroder Teddens väntan är snart över och vi vet att den tid vi så länge väntat på kommer att förbrukas i ett grisblink. Därför är väntan och njutningen på plats så mycket mer värd.
(foto Tedden)
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

6 kommentarer:

Micke sa...

Härligt, då har vi liknande nattliga ävenyr. Man vaknar kvickt, sittande i sängen med att göra mothugg.
Kan man verkligen få magont av fiskesuget i tarmarna??
Svaret måste bli YES!
Hittar ingen bättre förklaring
och det finns förmodligen ingen BÄTTRE förklaring heller.

Men snart är vi där med pattegrisar, sloknäbbar och div. galna keationer. Årets höjdare, halleluja.
/Tedden

Herr D sa...

Just så ska det va!!!!
Djävul mig, nära nära :-)

Mattias sa...

Dags för fisketripp? Härligt!

Honken sa...

Jag vet vilka kval du lider fiskebroder. Men som du säger nu är det snart dags. För egen del var det premiärfiske idag för mig. Ingen fisk men klumpen i bröstet föll som en tung sten.

Herr D sa...

Japp Mattias, du har redan lossat den första gösen såg jag, grattis.

Honken, visst är det skönt när det lättar trots att det inte kniper i första gången, hoppet finns där :-)

Förhoppningsvis kommer det goa rapporter var dag :-)

Micke.S sa...

Skitfike önskas.
/Micke.S