lördag 25 april 2009

Då fisket uteblir!

Tiden går och kunder skall tillfredställas. I brist på tid och research på tillgängliga fiskevatten får man ta till supplement. Vad passar inte bättre än att besöka en restaurang med egen P&T? Kocken trampar ner över gatan till bassängen och lurar upp en tilltänkt middagsfirre i god kondition.
Färskare än så är det ju svårt att få tag i utan att man själv dänger krycka hemma i svedala. Alla tänkbara läckerheter från havets djupa och grunda vatten går att få tag på.
Vid frågan på vad jag äter blir svaret. -Sea animal but not fish. Hmm? Måste med bestämdhet säga att detta kan bara vara delar av en vattenlevande Ödla då jag fiskar upp en skank ur soppskålen.
Intressant, mört men benigt.
Min tid i Shanghai börjar lida mot sitt slut och nya tag i sökandet på fiskbart vatten får fortsätta i Kuala Lumpur.

Man vet aldrig vad nästa dag för med sig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Huj. Du verkar inte lida....
Vi har avverkat en EPK.helg och
alla överlevde. Fisk har vi ätit och specialstandarden är som vanligt. Det lackar mot E-helg och ligan är laddad.
/Teden

Jari sa...

Inte nog med att det raspar och river så det hörs när du skjorta bär, nu måste du verkligen skifta kost. För mycket fisk och nu det senaste "vattenödla" gör att du en tunga grön kan få. Tänker mig hur en korsning Vattensalamander/ Havsöring kan se ut???

Jari sa...

Jo, angående mitt tidigare inlägg. Du behöver inte fundera längre på vad det var, för det ordnade sig fortare än jag hade trott.
Ha det!
/Jari

Herr D sa...

HUj, Tedden. Bra att nu kom helskinnade från skogen. HUr blir det med Popp till E?

Jari, intressant korsning :-) men du talar i gåtor?

Jari sa...

Jag hade ett erbjudande om en veckas lax fiske i Norge ute några dagar som blev bokad mycket fortare än jag räknat med, men som vi brukar säga..det går väl fler tåg.