fredag 13 november 2009

Fredagen den 13:e

En dag då många tvivlar och vidskepligheten bygger broar ser jag en lucka med möjligheter. Timmen är sen och mörkret knappar in på minutvisaren dag för dag.
Då kommer den! Den egenartade vibrationen som bara en HavsÖring kan göra på metervis utlagt lina.
Vad mer kan rusa hjärtat så snabbt som detta? Euforin är total, månader av slit och allt är glömt! Nu är det bara jag och varelsen i andra änden som kämpar på var sitt håll med skilda mål.
Idag är det jag som vinner! En bredryggad välnärd Öring får se sig besegrad i den snabba solglimten mellan betongens murar. Nu är jag på gång igen, nu är allt gnetande nollställt och en ny jakt kan ta sin början. Det kan ta känslan av evigheter, det kan räcka med ett sutt.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

7 kommentarer:

Micke.S sa...

Grattis!
Kändes fint efter allt slit va?
För egen del så jävlades allt jag tog mig för med så det var väl tur jag höll mig på jobbet:)
Ha de och skitfiske på dig
/Micke.S

Vidofner sa...

Är på Djurgården nu. Är du här?

Herr D sa...

Japp, det är kul när det spänner till i linan Micke. Ut o ta dom :-)

Tjena Andreas, Nej, jag patrullerade kusten idag i ihållande regn och höga vågor. Inte ett nyp inte en skugga :-(
Hur gick det för dig?

Jonas sa...

Fin firre, D kan du maila mig på jonas.gavelin@glocalnet.net
Tack

Anonym sa...

Härligt!

Tedden

roger sa...

Fan,va bra fiske ni har mitt i S-holm....

Herr D sa...

Roger!
Nog finns det bra dagar även här mellan betongen :-)