fredag 27 november 2009

Kork, Trä o Silver !

Gummisulorna vilar stadigt på armerad betong. Höger hand greppar vilsamt runt korkhandtaget, vänster snurrar orytmiskt varierat mellan korta och långa stopp. Ett knyck i spötoppen, kutlingen drar i sidled faller mot botten, ett vevtag och Beastmastern bockar djupt……!
Härliga B3-träsk!
Inget är hugget i sten. Dagar kommer och dagar går. Jag tror mig bli mer vis för varje tur men man blir pinsamt påmind om att kortleken är större än så hos denna magiska filur. Jag är inte den enda som har tur idag, flera av mina ärrade betongbröder lägger silver på trä i rad.
En härlig tid i strömmen kanske tar sin början, kanske tog det just slut.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

6 kommentarer:

pike-master sa...

fan va bra du skriver vännen, önskar man hade såna skills i skrivandets värld själv :)
skitfiske!!!

Jarkko Pykilä sa...

Nice havsöring :)

Herr D sa...

Tackar Pike, Kul att du tycker så :-)

Hur går det för dig Jakko, har inte sett något äventyr på ett tag.

Jarkko Pykilä sa...

Ja det har gått lite segt med fisket. Har varit upptagen med jobbet och flickvännen. så man har inte hunnit fiska så jätte mycket. Men jag har uppdaterat sidan lite har varit ute hel del i november månad. fiskat lite regnbåge och havsöring längst den skånska kusten :) jag tog två rätt så stora havsöringar förr två veckor sen runt 2.5 - 3.0kg kg men det var lekfiskar. Så jag fick släppa tillbacka dom.

Jonas sa...

Fin fisk D!
Det är väl där inne man ska jaga de blanka norsätaran, bommade i skärgården i helgen - segt

Herr D sa...

Halloj Jonas,
Ja alla säger lika, Kusten är trög som skrot.
Fredagen var bra som sagt i träsket men sen kom lördag o söndag totalt dött. De är knepiga di där Öringarna :-)