torsdag 1 april 2010

April April....

Ja, nog kände jag mig lurad när första öringen för året vinkade retfullt med ryggfenan och försvann i en solglänsande virvel.
Föga anade jag att en ny chans skulle dyka upp en lurendrejardag som denna. En betongbroder smyger upp runt hörnet och undrar om jag haft någon lycka och om jag brukar fånga Öring där jag står.
-Brukar o brukar grimaserar jag lite skämtsamt. Det är en sanning med modifikation och för att inte säga ett olidligt gnetande och trampande i timmar bakom varje fisk.
-Men man vet aldrig! Avslutar jag i ett vevstopp.........pang! En liten Sprallraggare biter till i Mälarens grumliga smältvatten. Vad ska man säga?
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt!
Du får vara lycklig du som har fritt vatten. Bergslagsskogen bjuder is, is och is.Men det är nära...

/Tedden

Anonym sa...

Tjenare!

Tog själv en öring idag på ca 1,5 som fick gå tillbaka efter en snabb drillning. Första på fluga!

//Rasmus

Mange sa...

Härligt D! Glad Påsk!

Herr D sa...

Ja, det är nära nu Tedden ;-)

Grattis Rasmus, jagar min första riktiga flugÖring fortfarande.Har bara lyckats tappa dom än så länge.

Glad Påsk på dig Magnus och alla andra inbitna fiskesugna :-)