söndag 18 april 2010

Reinfeldt Hunger!

Politik och fiske går inte ihop, eller gör det det. Mnja, fiskarna skiter i vilket, de simmar där de simmar vare sig det är i havet eller utanför maktens boning.
Nu hade väl denna betongbroder hoppats på en fisk av mer ädel art än en rovgirig rosenbadgädda. "finns det fler av denna art inne i huset månne".
Jag tänker inte gå in i en politiskt intrasslad debatt om vem vet vad och hur gör djur monolog men nog finns det jobb att utföra.
Nåja, Öringen verkar svårväckt denna långdragna vintervår. Mälaren pumpar ut sötvatten i saltsjön med så mycket kubik i minuten att det är konstigt att det är lågvatten på andra sidan luckan.
Medan fisken verkar ha det svårt att forsera denna mängd vatten för att ta sig fram till mitt glim glim på tafsänden läggs bomturerna på hög. En och annan B3-Öring mister dock livet runt omkring mig och jag får gott finna mig i att idag inte var min dag.

Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Med tanke på tidigare fiskeripolitik så går det inte ihop....Hursomhelst, betongfisket upphör på fredag och Gotlands-havsöringen står på kö för att hugga på nya sinnrikt konstruerade flugor.

Håll ut broder.

/Tedden

Anonym sa...

Med tanke på tidigare fiskeripolitik så går det inte ihop....Hursomhelst, betongfisket upphör på fredag och Gotlands-havsöringen står på kö för att hugga på nya sinnrikt konstruerade flugor.

Håll ut broder.

/Tedden

Herr D sa...

Va nu då.....har du börjat snutta på glöggen redan ::-)