lördag 24 april 2010

Kalkens Barriärrev !

En lång väntan är över. Åter står vi med kalksten under sulorna där blåstången vajar och gömmer lömska skrevor och hålor. Man måste hålla koll på stegen för att inte överskrida vadarbyxornas maxdjup.
Vi har till denna resa fått förmånen att granska det nya flugfiskesmärket på marknaden MSX. Nu är ju inte jag någon spöexpert vad gäller flugfiske men det är just det som är det fina i kråksången. Denna spöserie är ju inte ämnad bara för proffs utan även för oss dödliga med en normal penning i lomma.
Nu har inte vinden helt samarbetat vad gäller plats och läge för denna sköna konst men vi har några dagar framför oss fortfarande. Vi återkommer med mer om detta.
För övrigt verkar Öringen gäcka de flesta silverjagande bröder vi mött längs med pallkanterna. Jag mosar iväg en Heksen i grön/silver längs med kalkstenens barriärrev, med sju meter kvar på linan blixtrar det till bakom en sten. En kraftig Besabertil bjuder på hårt motstånd.

Med sina stadiga 80cm tvingar han mig i cirklar innan jag snabbt kan måtta fisken längs spöhantaget för att sedan kroka av och låta denna framtida monsterblänkare gå fri.
Dagen slutar med två missade snabbattacker framför mina fötter utan att jag ser vad som skulle kunnat förgylla min dag än mer. Imorgon är en ny dag full av nya möjligheter.
Man vet aldrig Vad nästa kast för med sig!

3 kommentarer:

Rasmus sa...

Häftigt!

Se till att svinga lite mer med flugspöt nu också. Känslan överträffar allt vad haspelfiske heter när det väl kliver på en blankis.

Själv har jag varit ute på olika platser nio rundor i år med enbart två landade sprattelgubbar och ett hugg här och där. Bra utdelning? Nja, men det verkar vara det man får räkna med som en ickeproffsig flugfiskare, eller? Nåja, tekniken får man ju i alla fall tid att öva på! =)

Skitfiske!


Hälsningar,
Rasmus

Herr D sa...

Tjena Rasmus
Jag gnetar på med fluga och spinn ömsom sides .-)
Kul att du tagit lite längs kusten, fluga efter HÖ längs våra breddgrader är inte att leka med.
Tänkte ta mig ut, ja du vet vart så snart tillfälle ges Skitfiske på dig.

Krögarn sa...

Fina bilder!