onsdag 26 oktober 2011

Granit i Kubik!

Travandes och pustandes, flåsandes och med jämna mellanrum ifrågasättande vad jag egentligen håller på med avverkar jag meter efter meter.
Över berg, genom skog, runt den ena udden efter den andra i hopp om att halvön snart skall ta slut så min resa kan börja åt andra hållet, mot bilen! Men nya sträckor dyker upp runt varje hörn och nästa bergsmassiv.

Inte för att jag har något emot att trampa granit, men tiden kommer inte att räcka till för att sutta av hela sträckan innan det blir mörkt.

Jag passerar ett monument som skvalrar om svunna storhetstider, där näten hängdes upp för rens och torkning. Idag är fiskeriverksamheten lika bruten som ena tvärslån, men en hänger fortfarande kvar. Den får symbolisera den gren vi måste sträcka oss efter för att vända en ohållbar trend.
Måtte allt slit denna dag ge mig någon belöning lullar jag på för mig själv. Fisken ville annat och jag kom till slut fram till bilen, trött och anfådd. Nu måste jag ligga på plus till nästa gång!

Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

Inga kommentarer: