lördag 31 maj 2008

Brända öron!

Mycket trilskandes och provandes vart det denna dag, till slut så blev facit knackad BlueFox i ljusblått. Intresset för allt annat var ljumt, följare blir det på det mesta men ska de ge sig på plåtbiten får det tydligen inte vara vad som helst.
Längden på tafsen blir bäst om man tar den 2 ggr dragets längd kom jag fram till efter lite samtalande med mig själv. Då sitter kroken i mungipan precis lagom. För kort tafs, då missar fisken, för lång tafs så riskerar de att felkrokas.
Öronen hettar....måste fixa en bättre fiskemössa, står och stirrar på tvättbjörnen med röda öron i spegeln......hmm, inte bra!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Näbbgädda, fan vad fräna de ser ut.
Har hört att de kämpar väl, eller?
Var ut på flyt rings fiske i går, jag vet hur det känns i dina öron. Själv är jag röd som en indian i nyllet. Mötte en bil när jag var till stan nyss han tvärnita fast jag hade väjningsplikt, min nuna lyser väl som att stopp ljus.

/Jari
http://fiskefeber.blogg.se/

Herr D sa...

Ja det är bra fart i dom, men man får inte ha för grov utrustning. Spinnspö 5-20gr högst eller flugspö #4-6 då blir det riktigt kul. Efter gårdagen så kan jag sälla mig till ligan med rött plyte och resten av kroppen, solen biter och sjön suger. Det kan inte bli bättre än dubbelt så bra.

teamnappet.se sa...

Jag har aldrig fått någon näbbis.
Iof så har jag inte heller riktat fisket mot dom.

Ställer mig oxå till skaran röda sönderbrända fiskeidioter.
Jag stog utan tröja i 5 timmar på sjön igår.
Det är inte ens skönt att duscha.
Men vad gör man inte för att få "lite" färg, blek som man är..

Herr D sa...

Du fick ingen "red snapper" ;-)

Anonym sa...

Verkar vara tt roligt fiske.Är det inte näbbgädda som har gröna ben eller är jag ute och cyklar?
/Micke.S

Herr D sa...

jo, stämmer bra Micke!
grönaktiga fjäll som lossnar när man tar i dom och gröna ben när de tillreds. Riktigt gott att röka.