fredag 16 maj 2008

Skatteåterbäring!

Efter mången investerade timmar i jakten på silver så får man nog inse att det börjar ta slut i kistan för denna gång. Trots att vattnet håller 8 grader vid kusten och bara något högre i strömmen så verkar det som om Öringen hittar på hyss under andra tider på dygnet då inte jag är på plats. Belöningen för gediget suttande denna halvlek har för mig blivit något skral, men så är det bara.

Sen finns det dom som gapar efter mycket!
Efter en sväng längs kusten trasslade jag mig igenom fredagstrafiken ner till skeppsholmen för att se om det fanns någon lösdrivare att spendera några kast på. Många knack i draget var det, men det var en liten parvel som stack ut lite extra.
Glupska är de, de små liven, tillbaka och väx till dig och kom igen om ett par tre år, då står jag här och suttar igen, lika sugen på skatteåterbäringen som alltid.

6 kommentarer:

teamnappet.se sa...

Skam den som ger sig.

Herr D sa...

Precis min tanke,
Därför drar jag ut idag i regn och blåst för att se om lyckan kan le ännu en gång.
Skitfiska på dig !

Anonym sa...

Om det är skatteåterbäring man är ute efter, då har man många öringar att fordra innan man kan känna sig helt nöjd;)

Jari/
http://fiskefeber.blogg.se/

Herr D sa...

Japp, det är välan som på riktigt liksom!

Anonym sa...

Vad händer hos dig herr.D? Själv åker jag till Siljan på lördag för fiska från flytring. Rapport kommer på söndag.

/Jari
http://fiskefeber.blogg.se/

Herr D sa...

Snart så Jari!
Hela helgen står för dörren.
Skitfiske på dig i siljan, där borde det gå att lura något ;-)