fredag 30 maj 2008

Silverpilen!

Lite mer än en vecka försenad intar Silverpilarna kustens grundflader. Retfullt följande draget i halsbrytande svängar kommer dom i stim. Nafs efter nafs stampar i spöt men ingen vill göra det avgörande utfallet. Bra! nu vet jag att dom är här.
Jag plockar fram flugspöt, på med en ilsket röd super lull lull med glim glim extra allt. Det är oliiiidligt spännande att följa flugan som strimmar straxt under ytan.
Det dröjer inte länge innan rörelser uppenbarar sig runt den ryckigt hemtagande glitterkreationen...tyngd i spöt...mothugg, nähä han ville inte hela vägen. Dom är försiktiga, ovanligt försiktiga. Tycker även att det inte är fullt lika mycket fisk som förra året. De andra kanske kommer!
Till slut så lyckas jag ändå kroka en vågsurfande blixt. Ska sova på vilken metod som skall överlista dom imorgon, jag ska nog komma på koden till deras huggreflex.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha, nu har de stackarna kommit i Herr D:s garn.
Men småsilver är också silver!

Flugor med rött, rött,rött och även smått...size 10 - 12 är brutalex sägs det.

Skit fiske på dig din gamla knallhatt!

Själv blev det till slut abborre på popper och flugspö idag. Gött mos.

/Ted

Herr D sa...

Härligt Tedden!
Kul med popper.
Ja di var inte riktigt sugna på min rödluva idag, det är så lågt vatten så jag kommer inte ut så långt. Jag måste locka in dom med drag först och sen sutta....jaja, vi får se hur det går imorn.
Skitfiske