tisdag 6 maj 2008

Skuggorna skingras!

Sen är timmen när jag parkerar blixten på skeppsholmen. Solen lägger sig sakta bakom Konungens boning och kylan börjar treva sig innanför västen. Bete? Ja, vi börjar med B3-Fiskets N0:1 Wigglers torskpilk i silver.......Nu ska vi se vad bonkaträsket har att erbjuda?

Inget händer efter ett par kast då jag kommer på att jag har ju med mig superdansken!!!
På med tung kromad Stripperen, dennes yviga dans brukar få liv i Ålrens...
Första kastet....Dansken hinner lagom landa så smäller det. Då kommer de välkända tankarna surrande i huvet igen....."tillfälligheter, betesval" ja, man undrar ju vad som är sant, det får man nog aldrig veta med säkerhet. Inget monster är det heller men dock så laglig den kan bli.
Det jag däremot vet är att den svarta gamen nu flugit vidare och tagit med sig skuggan som vilat över mig i strömmen.
Det är bara att tacka för och nog ska jag hinna med en sväng till innan helgen ,-)

Man vet aldrig vad nästa kast för med sig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt! Gamen är död, eller åtminstone borta för en tid, livet leker och allt är toppen. Man känner igen det.

Herr D sa...

Huij Tedden!
Ja, vi får hoppas att han seglat låångt bort. Imöra blir det nog en tur ner till träsket igen!! Se till att lura Haukin hemmavid, men akta spötoppen ;-)

Anonym sa...

Fiskuschlingen ser könstig ut! Är den djupfryst??

Herr D sa...

Nädu Pelle!
Han blev lite torr i fjället där han låg innan fotoriet påbörjades.