torsdag 27 november 2008

Flugfiskets dag Bergeforsen!

Skulle det nu mot förmodan vara så, Gud förbjude, att ni sitter i stugvärmen och är villrådiga över era kommande helgaktiviteter! Att tända ett ljus på första advent kan väl vara en plan det också, men det känns lite tunnt. Nä, riv fram flugspöt, smörj in linan med antifrysfett, greppa ett stadigt tag i neoprenvadarna, ta ett djupt andetag och bestäm dig för att utmana kylig HavsÖring i rinnande vatten samtidigt som du visar din ståndpunkt mot Ryckfisket i Bergeforsen. http://www.bazzflyfishing.com/Website/bergforsen.html ! Skitfiske på er.
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Huj
Trevligt och nödvändigt arr.Innehållsmässigt ser det ut att bli en lyckad dag.Man får hoppas på lite mediauppståndelse också.

Kämpa

/TED

Missbehaving sa...

Hallå herr D! Jag köpte mina tantbroddar på intersport, tror dom kostade 230 riksdaler och jag tror också att dom finns i stl plenty. Dom jag köpte har fått bäst i test, gummi, lite svåra att dra på men dom sitter kanon. Spiky plus heter dom. Ha det gott.

Herr D sa...

Ted, I skrivande stund är det -9 och knastrande snö under sulorna... men de lärda (SMHI) påstår att det skall orka sig över nollan imöra, hoppas, annars blir det spöringsplugg och kvastskaft man får jobba med ;-)
Tackar Miss, ska nog införskaffa mig ett par sådana när jag ska ner och slira på Vätterns klippor.