måndag 3 mars 2008

Bakfull av Fiskefeber!

Huj!
Har som ni ser bytt bloggadress så jag har inte bloggat på ett tag. Jag har å andra sidan inte så mycket intressant att blogga om för tillfället.......klev iväg som vanligt efter jobbet i fredags, solen sken och vinden låg på västlig vridande sydost.

Ja, solen gick ner utan ett enda rapp i draget........har ju hänt förr.....ändå så tyckte jag att det såg så bra ut, även det som så många gånger förr.
Men lördagen låg ju framför mig med en hel dag av potensiella tokhugg och drillningar.........Lördagen kom........vilken var en något värre kopia av förra lördagen + regn.....riiikligt med regn.
Sundridge,... detta under till verktyg för en kustflummande Öringjägare vilket inte vill annat än att få drilla en ursinnig blank Omega3maskin....
Vinden Piskade in regnet i ryggen och bröstet på mig i timmar, vågorna spolade tång, snäckor och annat bråte långt upp äver knäna,, facit......inte ens fuktig innanför overallen........STORT.
Efter 5 timmar beslutar jag mig för att överge denna ogästvänliga kuststräcka för en lugnare lokal.........Bonkafiske.......in till träsket bar det av med tankar som "om inte kustöringen vill så kanske betongtruttan är på gång".
Möter två tappra betongkrigare i jeans och vadarjackor. Med lätt vibrerande kroppar och klapprande käkar informerar de mig om det jag i och för sig redan misstänkte.....inte ett liv.......
Efter att ha kantat Skeppsholmens kajkanter fram och tillbaka så gav jag till sist upp.
Ibland så undrar man vad det är som gör att man glömmer motgångarna likt en riktigt blöt kväll på krogen, för att i nästa stund ge sig ut igen i samma skitväder full av förhoppningar och med ett leende på läpparna.
Bakfull av fiskefeber.................
Man vet aldrig vad nästa kast för med sig..........................// MOs !

4 kommentarer:

Andersson sa...

Tjenare!

Alltid kul att läsa fiskebloggar! Antar att du är gammal Nyköpingsbo? Såg att du skrev i gästboken på Nyköpingsåns hemsida för ett tag sedan angående fisket för 10 år sedan. Skulle vara kul att höra lite mera ingående hur fisket var just då och vad du tror behövs för att få samma standard på fisket igen som det var förut. MVH

Daniel Andersson

daniel.andersson1982@gmail.com

Herr D sa...

Hej Daniel

jag skall fundera lite, så skickar jag dig ett mail sen.

Mvh / Herr D

Unknown sa...

Det är ett virus vi fick i unga år, diagnosen fastställdes ganska snart. Jag kan glädja dig med att det går aldrig över!
http://fiskefeber.blogg.se/

Herr D sa...

Japp, du har så rätt Jari! Vissa virus är dock bara av Godo ;-)