söndag 9 mars 2008

Turistens klagan...

Visst, jag får väl klassa mig som turist i världen under ytan när jag suttar iväg en bit krokförsedd plast i hopp om att en "Local" ska hugga.

Likt alla turistande nationaliteter som nyfiket frågar vad jag fiskar efter, kan man äta fisken osv.....men det finns en skillnad.

De är nyfikna och förmodligen nöjda med det fina vädret och allt nytt de skall upptäcka i vår huvudstad, jag å andra sidan är frustrerad och undrande, varför händer inget? det måste ju finnas åtminståne en fisk efter kajkanterna som är lite nyfiken...likt en turist??

Men inte då, 4 timmars suttande längs de mest produktiva kanterna resulterade mest i samtal med likasinnade betongbröder och ett medhållande om det sega fisket som hållt i sig i flera månader.
Ja, nu blir det en veckas knegande och sen är det fiskehelg igen......det är bara att ta nya tag. Har man tur så kanske jag möter på en turist under ytan.........



2 kommentarer:

Tedden sa...

Håll ut fiskebroder, swopp så är vi åter på Gotland. Nedräkningen är igång, och det blir fint att lämna vardagen för att fånga silver. I år skall de tas på fluga så det blir väl nå´n timme extra vid bindstädet.
Nytt mönster är pågång...det finns inte än, men efter några kalla inspirations-Zlatopramen på lördag så skall du se att vinnarflugan är en realitet.

Herr D sa...

Härligt, ja nu suger det som skräck i fisketarmen.
Jag sticker nog till Vättern och ser om lyckan kan le mot mig där en stund. kanske får man drilla farbror Lax......snart är det Rauka rör till Gotland.